WAŻNE INFORMACJE O FUNKCJONOWANIU URZĘDU W SKARYSZEWIE
Do odwołania, Urząd Miasta i Gminy w Skaryszewie i jednostki podległe (MGOPS, ZGKiM) nie będą bezpośrednio obsługiwali Mieszkańców. Wyjątkiem jest jedynie rejestracja zgonów.
- 
Przy wejściu do urzędu została usytuowana specjalna skrzynka podawcza, gdzie można wrzucać koperty z wnioskami lub podaniami. Jednak apelujemy do mieszkańców, aby nie przychodzili do urzędu bez pilnej potrzeby.
 
- 
Wiele spraw można załatwić telefonicznie lub mailowo. Numery telefonów do poszczególnych pracowników urzędu znajdują się w załączniku.
 - Osoby samotne i chore, będące pod opieką Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skayszewie nadal obęje są świadczeniami opiekuńczymi  z zachowaniem szczególnych wytycznych sanitarnych. MGOPS w Skaryszewie prowadzi dyżur telefoniczny w godzinach od 7.30 do 19.00 pod numerem telefonu: 48/ 610-32-84
 
- 
Płatności za podatki lokalne przyjmowane są poprzez bankowość elektroniczną na numery kont podane w decyzjach w sprawie ustalenia zobowiązania pieniężnego.
 
- 
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi można dokonywać także poprzez bankowość elektroniczną na numer konta: BS w Skaryszewie 32 9150 0009 0013 1124 2000 0010
 
- 
Pamiętajcie o profilu zaufanym, dzięki któremu możecie podpisać dokumenty wysyłane drogą elektroniczną. W obecnej sytuacji najprostszą drogą potwierdzenia profilu jest bankowość elektroniczna. Jak założyć profil znajdziecie na stronie: https://pz.gov.pl/pz/index
 
- 
Sprawy związane m.in. z działalnością gospodarczą, zaświadczeniami o zameldowaniu, zgłoszenie urodzenia dziecka, wnioski o świadczenia rodzinne, 500+, becikowe czy inne świadczenia z MGOPS można załatwić pod warunkiem, że posiadacie profil zaufany. Zachęcamy do korzystania z rządowego serwisu https://www.gov.pl/
 
Powyższe zalecenia mogą stanowić pewną niedogodność - ale robimy to w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców.
Autor: Joanna Sowa