Przejdź do strony

Publiczna Szkoła Podstawowa w Dzierzkówku Starym została zakwalifikowana do 4 edycji Programu

„Ferie z ekonomią” to dodatkowe zajęcia z zakresu ekonomii, przedsiębiorczości oraz planowania własnych finansów. Są one adresowane do uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych zlokalizowanych na obszarach wiejskich z terenu całej Polski.
„Ferie z ekonomią” podzielone są na dwa etapy.
W pierwszym etapie, realizowanym w okresie jednego tygodnia ferii zimowych, uczniowie poprzez udział w grach i zabawach ekonomicznych przyswajają wiedzę ekonomiczną m.in. z zakresu postaw przedsiębiorczych, bankowości w tym produktów bankowych, sposobów planowania i zarządzania budżetem domowym oraz poznania zadań Narodowego Banku Polskiego i roli pieniądza w gospodarce narodowej. Zajęcia w czasie ferii prowadzone są przez nauczyciela wskazanego przez szkołę oraz studenta kierunku ekonomicznego lub pokrewnego w oparciu o scenariusze zajęć.
Uzupełnieniem zajęć jest wizyta u lokalnego przedsiębiorcy oraz w pobliskim w banku.
W drugim etapie projektu, realizowanym w okresie 2 miesięcy po zakończeniu ferii, zadaniem uczniów jest – na bazie zdobytej wiedzy – przygotowanie pracy projektowej – modelu biznesowego własnej firmy. Autorów 5 najlepszych prac czeka wizyta w Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira S. Skrzypka w Warszawie oraz udział w profesjonalnych warsztatach ekonomicznych.
Głównym celem projektu jest zwiększenie wiedzy, postaw przedsiębiorczych i umiejętności w zakresie bankowości w tym produktów bankowych, sposobów planowania i zarządzania budżetem domowym, a także poznanie zadań NBP i roli pieniądza podczas zajęć pozalekcyjnych w okresie ferii zimowych.
Cele szczegółowe projektu "Ferie z ekonomią"
Wzrost wiedzy uczniów uczestniczących w projekcie z zakresu finansów osobistych, w tym gospodarowania budżetem rodzinnym – planowanie i zarządzanie budżetem osobistym i domowym, optymalizacja wydatków: racjonalne oszczędzanie i inwestowanie, w tym z uwzględnieniem wpływu stóp procentowych.
Wzrost wiedzy uczniów uczestniczących w projekcie o systemie bankowym, w tym bankach komercyjnych m.in. zaletach i niebezpieczeństwach związanych z produktami, które oferują i Narodowym Banku Polskim funkcjach i zadaniach, podstawach polityki pieniężnej oraz o stabilności systemu finansowego.
Poznanie przez uczniów historii i roli pieniądza w codziennym życiu.
Doskonalenie przez uczniów uczestniczących w projekcie kompetencji kluczowych, w tym: umiejętności pracy w grupie, komunikacji i wyrażania swojej opinii.
Wzrost kompetencji nauczycieli prowadzących zajęcia w szkołach, w zakresie zagadnień ekonomicznych.
Wzrost kompetencji nauczycieli w zakresie nowych form nauczania i pracy z uczniami.
Wzrost kompetencji studentów w zakresie nowych form nauczania i pracy z uczniami.
Rozbudzanie postaw przedsiębiorczych i wzrost kompetencji z zakresu funkcjonowania
i prowadzenia firmy u uczniów uczestniczących w projekcie – planowanie działalności gospodarczej, mechanizmy funkcjonowania podmiotów gospodarczych, pozyskiwanie środków finansowych na działalność gospodarczą, podaż, popyt mikroekonomia i makroekonomia, patriotyzm gospodarczy.
Wzrost wiedzy uczniów na temat mechanizmów funkcjonowania podmiotów gospodarczych oraz prowadzenia działalności gospodarczej.

 

Wyświetleń: 295
Opublikowano: 14.12.2021