Przejdź do strony

"WYŻSZE KOMPETENCJE - LEPSZE PERSPEKTYWY" W PSP W MODRZEJOWICACH

logo_wyzsze_kompetencje.jpg

W bieżącym roku szkolnym uczniowie naszej szkoły w ramach projektu  "WYŻSZE KOMPETENCJE – LEPSZE PERSPEKTYWY" W PSP MODZREJOWICE mogą uczestniczyć w następujących zajęciach:

- zajęcia rozwijające i wyrównujące  z  języka angielskiego

Zajęcia rozwijające wiedzę, w których bierze udział dwoje uczniów z klasy IV oraz zajęcia wyrównujące wiedzę, w których bierze udział dwoje uczniów z klasy VI odbywają się raz w tygodniu. Uczestnicy projektu rozwijają swoje kompetencje językowe, poszerzają wiedzę na temat krajów anglojęzycznych oraz wzmacniają wiarę we własne siły i możliwości. Zajęcia z dziećmi mają na celu rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych: mówienia, słuchania, czytania oraz pisania. W trakcie zajęć wykorzystywane są różne metody pracy m.in. aktywizujące: odgrywanie ról, scenek, śpiewanie piosenek w języku obcym. W ramach projektu szkoła otrzymała pomoce naukowe: słowniki, gry planszowe, puzzle, historyjki obrazkowe, które znacznie wpływają na atrakcyjność zajęć. Grupy chętnie i systematycznie biorą udział w zajęciach. Trzydzieści godzin zajęć zostanie przeprowadzonych w każdej grupie, w okresie od października 2018 r. do czerwca 2019 r.

- zajęcia wyrównujące z matematyki

W zajęciach wyrównujących z matematyki bierze udział dwóch uczniów klasy VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Celem zajęć jest uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych, przypomnienie, powtórzenie  wiadomości z matematyki, zgodnie z obowiązującym programem. Zajęcia mają pomóc uczniom opanować umiejętności, które sprawiają im największą trudność jak również wykształcenie nawyku logicznego i poprawnego myślenia, rozwój wyobraźni przestrzennej. Na każdych zajęciach uczniowie pracują z tablicą interaktywną oraz korzystają z pomocy dydaktycznych pozyskanych w ramach projektu.

- zajęcia logopedyczne

W zajęciach logopedycznych uczestniczy 16 uczniów.  Uczniowie zostali podzieleni na cztery grupy. Zajęcia rozpoczęto od diagnozy logopedycznej. W wyniku badań stwierdzono dominację zaburzeń mowy z grupy seplenienia, zaburzenie słuchu fonemowego oraz rotacyzm. Na zajęciach dzieci usprawniają  narządy artykulacyjne (przede wszystkim język, wargi, podniebienie miękkie), słuch fonemowy oraz prawidłowy tor oddechowy. Ćwiczenia te mają na celu przygotowanie artykulatorów do wywołania zaburzonych głosek. Uczniowie ćwiczą również umiejętność czytania i pisania. Podczas spotkań dominuje grupowa forma pracy, wprowadzona jest również indywidualizacja poprzez  bezpośrednie ćwiczenia z poszczególnymi dziećmi. W trakcie prowadzonych zajęć dzieci są aktywne, chętnie w nich uczestniczą i wykonują ćwiczenia. . Wszystkie ćwiczenia prowadzone są  w sposób zabawowy z wykorzystaniem materiałów i pomocy dydaktycznych przygotowanych przez nauczyciela. Uczniowie  chętnie korzystają z tablicy interaktywnej na której można wykonać mnóstwo ciekawych ćwiczeń.

 - zajęcia z zakresu uczenia się i szybkiego zapamiętywania

Zajęcia realizowane są w dwóch  dwóch grupach : grupa I licząca 9 uczniów, grupa II licząca 7 uczniów. Nauczyciel na zajęciach podejmuje  działania służące podnoszeniu skuteczności kształcenia. Zapoznaje dzieci ze znanymi technikami uczenia się. Pobudza do kreatywnego myślenia. Angażuje stymulację obydwie  półkule mózgowe w zabawach dostosowanych do wieku. Usprawnia wszechstronny  rozwój uczniów, w tym umiejętności czytania, koncentracji na zadaniu, czy tworzeniu czytelnych notatek.

Uczniowie bardzo chętnie  i aktywnie uczestniczą w zajęciach. Podejmują zadania i dyskusję samodzielnie i w grupach. Wykazują aktywność w zakresie spontaniczność, swobodnych wypowiedzi i zabawach, nawiązują dobry kontakt z rówieśnikami. Często podejmują działania z własnej inicjatywy.

- zajęcia rozwijające podstawy programowania z elementami robotyki  i  informatyka z programowaniem

  Na zajęciach  z podstawy programowania z elementami robotyki oraz informatyka z programowaniem, uczniowie poznają  języki programowania, tworzą pierwsze konstrukcje robotów, do których następnie tworzą programy, poznają postawy tworzenia stron internetowych. Zajęcia tego typu wspomagają rozwijanie kompetencji informatycznych i technicznych. Dzieci uczą się, że komputer to nie tylko wirtualny świat gier. To przede wszystkim świetna okazja do nauki poprzez zabawę. Rozwijają się twórcze oraz logiczne myślenie, kreatywność i wyobraźnia.

- zajęcia z akademii kompetencji kluczowych

Każdy uczeń biorący udział w powyższych zajęciach uczestniczy w ramach projektu
w zajęciach z akademii kompetencji kluczowych. Uczniowie podzieleni są na cztery grupy. Zajęcia rozwijające : Akademia kompetencji kluczowych / kreatywność, innowacyjność, współpraca w grupie skierowane są do pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego. Poprzez zabawy integracyjne, edukacyjne, tematyczne rozmowy uczniowie mają możliwość  m.in. zdobycia nowych kompetencji społecznych  takich jak: budowanie pozytywnego obrazu samego siebie, umiejętność rozwiązywania konfliktów, uczą się asertywności , reguł współistnienia w grupie. Na zajęciach wykorzystywane  są karty pracy, komputer, tablica multimedialne. Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach.

Wyświetleń: 830
Opublikowano: 20.03.2019